Project omschrijving
# Throwback roll out
De videocommercial voor de nieuwe Esprit collectie is simultaan afgetrapt met een videoproductie in Amsterdam, Berlijn en Parijs. In deze steden zijn belangrijke stadslocaties bezocht door street dancers die spontaan begonnen te freestylen in de nieuwste kledinglijn van Esprit onder de naam #throwback and roll out. De verschillende freestyle dansgroepen zijn door de stad gevolgd door ons camerateam om deze flash mob vast te leggen in een twee minuten durende video. Bezochte locaties in Amsterdam: De Dam, het Centraal Station en filmtheater Eye in Amsterdam Noord. Behalve de videocommercial voor social media zijn er in de betreffende steden grote postercampagnes uitgerold en krijtsjablonenroutes door de stad naar de winkelvestigingen van Esprit geplaatst.
De flash mob
Verzameld werd er in de Esprit winkel gevestigd op de Kalverstraat. Hier konden de street dancers zich omkleden en werden de laatste instructies doorgenomen. Vervolgens is de flash mob gedurende de gehele middag uitgevoerd op de locaties De Dam, het Centraal Station van Amsterdam, het pontje over het Ij en bij filmtheater Eye. De spontane street dance optredens trokken veel bekijks van het langs wandelende publiek. Een leukere manier om je nieuwe kledinglijn te showen is haast niet denkbaar.
Postercampagne en krijtsjablonen
Ook nadat de dansers op de verschillende locaties waren vertrokken is de # throwback roll out campagne fysiek goed zichtbaar gebleven voor het publiek. Op de route van de dansers door de stad, maar ook naar de Esprit winkel toe, zijn veel posteruitingen verspreid en plaatste het campagneteam van paint it yellow de verschillende krijtsjablonen in de kleuren van de nieuwste kledinglijn van Esprit.